פיתוח עסקי
הקידמה, הטכנולוגיה והשינויים המהירים בכל תחומי המשק הופכים את העיסוק בפיתוח עסקי תמידי להכרח קיומי.
פיתוח עסקי, כשמו כן הוא, תפקידו לפתח את העסק, כלומר- להגדיל את מחזור הרווחים, להרחיב את פעילות העסק, למצוא שווקים חדשים, מוצרים חדשים ותכניות חדשות עבור העסק, לזהות לקוחות פוטנציאליים וכדומה.
כל עסק חדש וקיים צריך לבחור באסטרטגיה של פיתוח עסקי ולקבוע מטרות עסקיות ריאליות ונכונות. זאת מכיוון שהשקעה והתפתחות עסקית זוהי הדרך היחידה לשמור על רווחיות בסביבה של שוק תחרותי וסביבה של אפשרויות שוות לגופים העסקיים השונים.בארגונים גדולים יש יחידות מורכבות שאחראיות לפיתוח עסקי, מה שמאפשר לא רק התמודדות עם שיגרת היום-יום הקיימת של העסק אלא מבט קדימה, תכנון לעתיד, והגדלת רווחיות העסק.
עסקים שמנוהלים בצורה מיטבית, משקיעים בפיתוח עסקי כדרך קבע בשיגרה.
פיתוח עסקי יכול לנוע על הציר של איתור הזדמנויות, מחוץ לעסק ובעסק פנימה. לדוגמא: פתיחת סניף או פעילות חדשה, פיתוח מוצר חדש, העמקת/ חדירה לשווקים וקהלים חדשים, תשתיות וטכנולוגיות חדשות ותהליכי עבודה חדשים. בין אם בחרתם באפיק כזה או אחר, בפיתוח עסקי חייב שתתקיים מתודה סדורה ושיטתית שתהפוך את הרעיון לבר ביצוע.
בואו לגבש אסטרטגיה לפיתוח עסקי!